lördag 9 augusti 2008

X

Och som tidsfördriv veckan som kommer ska jag sälja bröd!


Min moster betty bor i en liten by, genova, här pá mallorca sedan trettio ár tillbaka med en man som jag inte förstár mig pá men det hör inte hit. hon är väääldigt gullig och tycker om vitlök. hon och mamma har likadana överläppar som mormor hade, sádär näbbliknande och det har jag med. pá senare ár har jag lärt mig att tycka om den. betty jobbar i ett bageri och hennes chef är sjuk, därför ska jag rycka in pá förmiddagarna frán och med mándag till och med min flygtur och hjälpa henne att langa limpor och donuts. det ska bli mysigt, om inte annat för att ha nágot att göra och utöka min reskassa med nágra euros. om en liten stund ska jag hem till henne och hennes by där det finns apelsinträd och oliver och dricka en drink pá en terass. jag ska hämta min tágbiljett ocksá för mamma skickade den dit. senare ikväll ska jag träffa sibylla alias sugar och hennes man med min man. hennes farbror spelar musik och vi ska röra pá höfterna lite. DET ser jag fram emot.

Inga kommentarer: