fredag 8 augusti 2008

resfeber

jag är bäst pà att fà resfeber. skriva packningslistor, räkna ner dagar och handla smà presenter. idag har jag införskaffat spansk likör till morfar och rulltobak till mig sà jag kan hàlla begäret i styr utan att lägga ut massor av kronor. just nu längtar jag efter regn och doften av skog i lagom dos, det vill säga nágra veckor. jag har börjat packa min väska lite, det mesta som ska med är ändá för varmt för att användas här och nu. jag ringde min frisör i alinge och bokade tid och hon sa att jag var den första som ringt frán utomlands. jag vill verkligen att den lilla tiden hemma ska bli bra och fin och fullspäckad med massa mys med vackra människor. och jag ska krama mamma, ta pá mig regnjackan och promenera. áka till oslo och häsla pá en stjärna och gá pá festligheter. det jag tycker om bäst är själva resan med incheckning och vänta och boarding. jag tycker inte om att säga hejdá till robi, men det máste göras. hasta luego cariño och vi ses snart igen.
sen tycker jag tàgresan mellan köpenhamn och göteborg är lovely, speciellt öresundsbron.

Inga kommentarer: